1-    هدف :

1/1- بیان چگونگی شناسایی ، پایش و اندازه گیری فرآیند های موثر بر تصمیمات استراتژیک و فرآیند ها و عملکرد شرکت بصورت اثربخش و پویا و کارآمد

2-    محدوده اعتبار:

1/2- این دستورالعمل در …………. کاربرد دارد.

3-    تعاریف و مفاهیم :

1/1- شاخصKRI    Key Result Indicators : نتیجه عملکرد شما را در یک منظر خاص نشان می دهد و یک عامل مهم موفقیت درونی یا بیرونی برای سازمان است که در آن عملکرد عالی سازمان جهت دستیابی به اهداف استراتژیک و در نهایت چشم اندازهای نهایی مهم، ارزیابی می شود..

1/2- شاخص های عملکردی Performance Indicators که به اختصار PIs گفته می شود، به شما می‌گوید که چه کاری باید انجام دهید..

1/3- شاخص های کلیدی عملکردی Key Performance Indicators یا KPIs : یک سنجه ( متریک ) است که در درک چگونگی دستیابی به اهداف و افزایش کارایی سازمان کمک می کند. هر کدام از این شاخص ها نماینگر عملکرد فرآیندهای اصلی و کلیدی سازمان می باشند و مستقیماً با یک هدف استراتژیک پیوند می خورند.

1/4- KPIهای عقب مانده : اینها نتایج را پس از تغییر اندازه گیری می کنند تا ردیابی کنند که آیا این تغییر مطابق انتظارات است یا خیر.

1/5- شاخص‌های کلیدی عملکرد پیشرو Leading indicator: این داده‌های کمی است که به کسب‌وکار کمک می‌کند پیش از وقوع روندی به تحلیلگران هشدار ‌دهند و پاسخ‌های بالقوه به یک تغییر را اندازه‌گیری کند وکمک کنند تا نتایج آینده را پیش بینی کنیم. شاخص پیشرو یا پیشگو گفته می‌شود.

1/6- KPIهای ورودی : اینها منابعی را که برای یک کسب و کار یا پروژه یا فرآیند نیاز است، ردیابی می کنند.

1/7- KPIهای عملی : فرآیندهای داخلی فعلی شرکت و نحوه تأثیر آنها بر سایر بخش های کسب و کار را دنبال می کنند.

1/1- شناسایی و تعریف شاخص های نتیجه ای سازمان KRI

1/1- شناسایی شاخص های عملکردی فرآیند.

……

دستور العمل چگونگی پایش اهداف و شاخص های سازمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *